نگران نباشید، خودتان درست بنویسید
برخی از کاربرانِ شبکههایِ اجتماعی نگران منزویسازیِ زبان فارسی توسط نهادهایِ دولتی، در دوران «اشرف غنی» هستند. پیشنهاد من این است که نگرانِ نگارشِ گزارشهایِ دولتی، به زبانِ «پشتو» نباشید. زبانِ دولتی، سرشار از خطاهای نگارشی است و بیخِ زبان را میکند. ضربهای را که در این چند سال نهادهایِ دولتی بر زبان فارسی وارد کرده است، جبرانناپذیر است. به جاي رشد و توسعه بخشيدنِ زبانِ فارسي، با برخوردهاي جاهلانه و متعصبانه با نوسازيِ زبان، آن را خراب كردند. مهم این است که خودتان درستنویسی را یاد بگیرید. برخی از فارسیگرایانِ رادیکال، آن قدر فارسي را بد و پرخطا مینویسند که گاهی استفراغآور میشود.
