اطلاعات روز: به دنبال آن که جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس ولایت قندهار در جنوب کشور به نیروهای تحت امرش دستور داد؛ طالبان را دیگر بازداشت نکنند و آنان در خط جنگ بشکند؛ شماری از مسافران، باشندگان و کارشناسان در قندهار گفتهاند، امنیت در این ولایت نسبت به گذشته بهبود یافته است.
نشریهی دینشنل به تازگی به نقل از صیفالدین لودین، فعال سیاسی در ولایت قندهار گزارش داده، موضع تند فرمانده پولیس قندهار، سبب شده تا امنیت شهر قندهار 90 درصد بهتر شود. از سویی هم، شماری از مسافران شاهراه قندهار، به این نشر گفتهاند، هنگام عبور از مسیر ولسوالی ژیری قندهار 30 جسد طالب را در زیر آفتاب سوزان روی سرک دیدهاند.
اجساد این افراد، توجهی رهگذاران مسیر شاهراه قندهار- هلمند را نیز به خود جلب کرده و آنان گفتهاند، تمام رانندگان و مسافران هنگام نزدیک شدن به محل این اجساد، چشمهایشان را میبندند. در همین حال، پولیس قندهار گفته، این افراد طالبان، از سوی نیروهای امنیتی کشور در ولسوالی ژیری و مناطق اطراف این ولسوالی کشته شدهاند.
به گفتهی پولیس این ولایت، اجساد این افراد را بخاطری در زیر آفتاب سوزان در روی سرک گذاشته، تا مردم از پیوستن با طالبان خوداری کنند. نشریهThe National به نقل از مردم محل نوشته است، پولیس ولایت قندهار، تا سه روز به کسی اجازه نداده، تا این اجساد را از سرک دور کنند.
در همین حال، جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار به نشریه یاد شده گفته، به نیروهایش دستور داده، طالبان را در خط جنگ از پا درآورند. او سیستم عدلی و قضایی کشو را ضعیف خوانده افزوده، دستگاههای قضایی افغانستان، طالبان را پس از دستگیری رها میسازند. این در حالی است که در جریان سالهای گذشته، دهها طالب از زندانهای کشور رها شدند و دوباره به خط جنگ برگشتند.
