یک روز پس از به خشونتکشیدن تظاهرات در شهرهای کابل، هرات و مزارشریف، مرکز ولایت بلخ توسط نیروهای طالبان، زنان در چندین نقطهی شهر کابل و ولایت بدخشان دوباره راهپیماییهای اعتراضی را آغاز کردند.
معترضان صبح امروز (چهارشنبه، ۱۷ سنبله) با سردادن شعار «من سرود خواهم خواند، بار بار آزادی» در دشتبرچی شهر کابل به جاده برآمدهاند. آنان از مردم خواستهاند که با معترضان همراه شوند و خواستههایشان را بهگونهی مشترک مطرح کنند.
همچنین معترضان در کابل از بیتفاوتی جامعهی جهانی انتقاد کردند. آنان گفتهاند: «دنیا چقدر بیرحمانه تماشای مان میکند!»
نسیمه نقدی، از معترضان در کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که آنان در چهارراهی فوارهی آب و پلسرخ هم گردهمایی اعتراضی برپا میکنند. او افزود که حق آموزش و تحصیل، کار و آزادیهای فردی زنان و مشارکت آنان در ساختار دولت از عمدهترین خواستههای معترضان است.
نیروهای طالبان خادمحسین کریمی، سردبیر، عابر شایگان، لطفعلی سلطاانی و تقی دریابی، گزارشگران روزنامه اطلاعات روز را که برای پوشش خبری این تظاهرات در پلسرخ رفته بود، نیز بازداشت کردهاند. آنان هماکنون در بازداشت طالبان به سر میبرند.
افزون بر شهر کابل، زنان معترض در شهر فیضآباد، مرکز بدخشان با وجود ممنوعیت تظاهرات توسط طالبان، به جادهها آمدهاند. آنان شعار دادهاند: «برای آزادی ذره ذره آب میشویم تا نسلهای بعدی به سربلندی تاریخ را بخوانند.»
یک معترض در بدخشان که نخواست نامش در خبر ذکر شود، هم به روزنامه اطلاعات روز گفت که آنان برای احقاق حقوق زنان و عدم قطع کمکهای بشردوستانه به ولایت پنجشیر تظاهرات کردهاند.
به گفتهی او، معترضان که در «میدان بزکشی» شهر فیضآباد گردهم آمده بودند، اکنون توسط طالبان محاصره شدهاند. این معترض همچنین گفت که طالبان با آنان بدرفتاری و شماری آنان را لتوکوب کردهاند.
این درحالی است که روز گذشته راهپیماییهای اعتراضی در شهرهای کابل و هرات توسط نیروهای طالبان به خشونت کشیده شد. طالبان برای متفرقکردن معترضان اقدام به تیراندازی کردند. در شهر هرات دستکم دو نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدهاند.
همچنین معترضان در هرات و کابل میگویند که نیروهای طالبان شماری از آنان را بازداشت کردهاند و تاکنون خبری از سرنوشت آنان در دست نیست. نیروهای این گروه دستکم در کابل و هرات، دستکم ۱۵ خبرنگار را بازداشت، لتوکوب و زخمی کردند.

بنظرمن این وحشی های قرن لیاقت حکومت کردن را ندارد مردم ما شایسته همچون نظام نیست باید درمقابل این ها ایستاده شد .