شرکت برقرسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است که جریان برق ولایت پنجشیر و بخشهایی از ولایت کاپیسا در نتیجهی جنگ قطع شده و میزان برق ولایت ننگرهار نیز کاهش یافته است.
در خبرنامهی این شرکت آمده است که در ادامهی درگیریها در راه ورودی ولایت پنجشیر، دو پایهی برق ۲۰ کیلوولت از اثر اصابت مرمی تخریب و برق این ولایت قطع شده است.
این شرکت همچنین گفته است که در نتیجهی درگیریها در نزدیک سب استیشن گلبهار، این سب استیشین بیبرق شده و بهشمول محمودراقی، مرکز کاپیسا، ولسوالیهای حصه اول و حصه دوم این ولایت نیز بیبرق شده است.
شرکت برشنا گفته است که کارمندان تخنیکی این شرکت آماده اند تا با مساعدشدن زمینهی کار، پایهی برق پنجشیر را دوباره نصب و سب استیشن گلبهار را نیز دوباره فعال کنند.
طالبان ۳۳ ولایت کشور بهشمول کابل را تصرف کردهاند، اما تا کنون نتوانستهاند بر ولایت پنجشیر مسلط شوند. در ولایت پنجشیر یک جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود شکل گرفته و تا کنون در برابر طالبان مقاومت کرده است.
چندین دور مذاکره میان این جبهه و طالبان بینتیجه پایان یافته و از سه روز به این طرف درگیری میان دو طرف در ورودیهای این ولایت ادامه دارد.
