اطلاعات روز: جنرال مرادعلی مراد، فرمانده نیروی زمینی ارتش میگوید، طالبان به صلح باور ندارند و نیروهای امنیتی از تمام امکانات علیه این گروه استفاده کنند. به گفتهی او، طالبان شخصیتهای مهم کشور را از بین میبرند و نیز مکتبها، مسجدها و تاسیسات عامالمنفعه را هدف قرار میدهند؛ دیگر به این گروه رحم نشود.
جنرال مراد این اظهارات را دیروز در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب بیان داشته است. او به تازگی در رأس یک هیأت برای بررسی وضعیت امنیتی فاریاب به این ولایت سفر کرده است. او در این سفر به باشندگان فاریاب اطمینان داده، در قسمت از بین بردن لانههای طالبان در این ولایت از تمامی سلاح و تجهیزات زمینی و هوایی استفاده خواهد شد.
او همچنان گفته، نیروهای امنیتی «طالبان را به راه خدا بیاورند و یا از سر زمین خدا دور کنند، تا شهروندان از غورماچ تا بدخشان احساس خطر نکنند». به دنبال آن، عبدالمجیدروزی، سرمشاور وزارت داخله گفته، نیروهای امنیتی از شش ماه به این طرف مصروف روند انتخابات اند و طالبان با استفاده از این وضعیت، جنگ را در ١٤ ولایت راهاندازی کرده اند.
او تأیید کرده است، سختترین جنگها در ولایات فاریاب، قندوز، هملند و نورستان بوده است. از سویی هم، روزی طالبان را بدتر از گروه داعش خوانده و گفته، مردم فاریاب و شمال؛ تاکنون ظلم و کشتار دوران سیاه این گروه را فراموش نکرده اند. او از مردم خواسته است، در قسمت نابودی طالبان با نیروهای امنیتی کشور همکاری کنند.
درهمین حال، محمدالله بتاش، والی فاریاب از هیأت اعزامی دولت مرکزی خواسته است، به تعهدات شان در خصوص برخورد با طالبان عمل کنند و لانههای این گروه را در ولسوالیهای غورماچ، قیصار و المار این ولایت از بین ببرند. بتاش میگوید، طالبان زبان صلح را نمیفهمد و باید با آنان برخورد جدی شود.
