وزیر مالیه میگوید پولی نمانده که به کارمندان حکومت معاش داده شود، خبردار، هشدار که پول رو به اختتام است…مردم از بیکاری و بی روزگاری و بی نانی و بی امنیتی به فغان رسیده اند…راکت از یک گوشه میبارد، انتقاد بینالمللی از گوشهی دیگر…ولی خوش به حال وجدانهای ناپاک که حاضر نیستند به خاطر این کشور اندکی صاحبان خود را به محاکمه بکشانند.
باز هی سرود ملی بخوانید و زنده باد افغانستان بگوید و بیرق این کشور بیچاره را تکان بدهید و غیرت افغانی را بستاید و نشخوار کنید که ما ابر قدرتهای را شکست دادیم، ابر قدرتها ما را نمیگذارند که صلح و ارامش داشته باشیم.
بله، تمام این بدبختیها گناه ابرقدرت هاست!!!…انها وجدان ما را برای حس وطندوستی و ملت پرستی دزدیده اند و در دل ما حب قدرت و کرسی و منفعت شخصی را جا داده اند!!…انها عشق کرسی و ریاست و قدرت دایمالعمر را در افکار ما کاریدند!!!….انها ما را با یک هموطن مان به نام نژاد و لسان به جنگ افگنده اند!!!……ما همه منزه و پاک و وطن دوست و با غیرت و با شعور و با درایت و مسولیتپذیر و همدرد و همگام این مردم و این خاک هستیم….گناه ما نیست….گناه ابرقدرتهاست!!!….گناه انهاست که نگذاشتند باز سر و گردن یکدیگر را ببریم و قتل عام اغاز کنیم.
