فرمانده پولیس غور به طالبان: اگر از جنگ دست نکشید، کشته خواهید شد

اطلاعات روز

اطلاعات روز:  جنرال فهیم قائم، فرمانده پولیس ولایت غور در غرب کشور دیروز به طالبان هشدار داد که اگر از جنگ دست نکشند، با واکنش تند نیروهای امنیتی افغانستان مواجه خواهند شد. او به رسانه‌های داخلی گفت، در صورت تداوم جنگ گروه طالبان، نیروهای امنیتی دیگر به این گروه رحم نمی‌کند و آن‌ها را خواهند کشت.

قائم از تمام طالبان مستقر در ولایت غور خواست که سلاح‌های دست داشته‌شان را بر زمین گذاشته و به روند صلح بپیوندند. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که طالبان چندی پیش بر ولسوالی‌های چهار سده و پسابند ولایت غور حملات کردند و بخش‌های این ولسوالی را به کنترول شان آوردند، اما نیروهای امنیتی با راه‌اندازی یک عملیات‌، طالبان را از این مناطق بیرون راندند.

در همین حال، تعدای از باشندگان ولایت غور با استقبال از طرح تازه‌ی فرمانده پولیس این ولایت، از حکومت مرکزی خواسته‌ اند، نیروهای مجهز با سلاح‌های سنگین را در غور اعزام کنند. به گفته‌ی آنان، در صورتی که دولت عملیات گسترده‌ را علیه طالبان از طریق هوا و زمین در غور راه‌اندازی کنند، این ولایت به زودی از وجود طالبان پاک‌سازی می‌شود.

اخیراً نفرت مردم و هشدارهای فرماندهان اردو و پولیس کشور بیش از هر زمانی علیه طالبان افزایش یافته است.  چندی پیش‌ فرماندهان پولیس ولایت‌های قندهار، قندوز و بغلان نیز به نیروهای تحت فرمان‌شان دستور داده بودند که طالبان را دیگر اسیر نگیرند و بکشند. مراد علی مراد، فرمانده عمومی نیروی زمینی ارتش کشور نیز دو روز پیش گفت، بعد از این ارتش در برابر طالبان از سلاح‌های سنگین استفاده خواهند کرد.

در جریان سال روان، طالبان حملات‌ گروهی را در برخی از ولایت‌های کشور افزایش داد، اما با پاسخ نیروهای امنیتی کشور مواجه شدند. در حال حاضر نیروهای امنیتی کشور در 14 ولایت با گروه طالبان در حال جنگند. مقام‌های وزارت داخله و دفاع گفته‌اند، تاهنوز نیروهای امنیتی در این جنگ‌ها دست‌آوردهای چشم‌گیری داشته است.

از روزنامه‌نگاری مستقل حمایت کنید

محدودیت‌های گسترده بر رسانه‌ها و فضای عمومی در افغانستان، دسترسی شهروندان به اطلاعات مستقل را محدود کرده است. در چنین شرایطی، «اطلاعات روز» متعهدانه و مستقل به کار خود ادامه می‌دهد تا حقیقت قربانی خاموشی و فراموشی نشود.

ما وابسته به هیچ قدرتی نیستیم و تنها برای مردم می‌نویسیم.

مأموریت ما افشای فساد، بازتاب صدای سرکوب‌شدگان، تقویت پاسخگویی صاحبان قدرت، و پشتیبانی از چشم‌اندازی است که در آن همه شهروندان افغانستان از حقوق و آزادی‌های برابر برخوردار باشند و در صلح زندگی کنند.

خبرنگاران ما در شرایط دشوار و گاه خطرناک فعالیت می‌کنند تا گزارش‌های دقیق، منصفانه و مبتنی بر واقعیت منتشر شود و روایت‌های مردم به حاشیه رانده نشود. تداوم این کار، به حمایت مخاطبان و حامیان مستقل وابسته است.

هر کمک، فارغ از میزان آن، به ادامه روزنامه‌نگاری مستقل کمک می‌کند. اگر امکان کمک مالی ندارید، همرسانی این درخواست و تشویق دیگران به حمایت نیز سهمی مهم در تقویت این مسیر دارد.

در کنار حقیقت بایستید
از اطلاعات روز حمایت کنید

برای حمایت اینجا کلیک کنید
با دیگران به‌‌ اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه