هرات شهر فرهنگی ومدنی بود. این شهر، شهرت جهانی دارد. نام و آوازهاش مزرهای جغرافیایی را در نوردیده است. حتا در سالهای اخیر وقتی همه تر یاک کاشت، هرات زعفران کاشت وبرای کشور خود ابرو وحیثیت کمایی کرد. حالا سایهی ترور و اختطاف بر این شهر حاکم است. دیروز جوان فعالی را دیدم که هرات را ترک گفته به کابل امده است. 120 ترور و 30 اختطاف در ماههای اخیر وحشتناک است. رد پای همسایهها وبرخی چهرههای مطرح جهادی در رویدادها دیده میشود. اما کسی جرات بیان آن را ندارد. نمیدانم تا چه وقت حکومت این بازی را تماشا میکند؟ برخی مقامهای بلندپایهی هرات که شعار مبارزه با نفوذ ایران سر میدادند، حالا نان شب را در مشهد و چای صبح را در هرات نوش جان میکنند. راستی اینها ثابت کردند که اسلام در مرز «اسلام قلعه» مرز ندارد!!!
Shah Hussain Murtazawi
با دیگران به اشتراک بگذارید
بدون دیدگاه
بدون دیدگاه
