اطلاعات روز: مقامهای امنیتی ولایت هلمند در جنوب کشور میگویند، یک سرباز پولیس در این ولایت پنج همکارش را با ضرب گلوله به قتل رسانده است. یک مقام پولیس در هلمند که خواسته نامش در خبر ذکر نشود، به بیبیسی گفته، این سرباز پولیس در قدم نخست در داخل غذای پنج همکارش سم ریخته و بعد تمام آنان را به قتل رسانده است.
به گفتهی او، این سرباز پولیس با گروه طالبان ارتباط داشته است. رویداد یاد شده شب پنجشنبه در ولسوالی گرشک ولایت هلمند رخ داده است. مقامهای امنیتی هلمند میگوید، این سرباز پولیس، مهمات و اسلحه همکارانش را نیز با خود برده است. درهمین حال، عمر زواک، سخنگوی والی ولایت هلمند نیز این رویداد را تأیید کرده است.
او میگوید، تحقیق در مورد نحوهی کشته شدن این سربازان جریان دارد و نتایج آن بعد از تحقیقات روشن میشود. اخیراً کشتار پولیس از سوی همکارانش در کشور افزایش یافته است. پیشتر یک سرباز پولیس در مرکز ولایت ارزگان ابتدا 7 همکارش را مسموم ساخت و بعد شش تن آنان را به ضرب گلوله به قتل رساند.
چندی پیش نیز، یک سرباز در لباس ارتش به کارمندان دانشگاه نظامی کابل و همکاران خارجی خود آتش گشود که در نتیجهی آن؛ یک جنرال امریکایی کشته و ۱۵ نفر به شمول فرمانده این دانشگاه و یک جنرال آلمانی زخمی شدند. این حمله واکنشهایی را نیز به دنبال داشت. پس از آن، گزارشهای به نشر رسید که طالبان در حدود 25 درصد در داخل نیروهای امنیتی افغان نفوذ دارد. اما این موضوع از سوی وزارت دفاع و داخلهی کشور رد شد.
