مقامهای محلی در ولایت هرات میگویند که نیروهای امنیت ملی این ولایت یک نفر را از نزد آدمربایان رها کردهاند.
سید عبدالوحید قتالی، والی هرات امروز (شنبه، ۱۱ ثور) در یک نشست خبری گفت که آدمربایان فیروز قادری، مالک یکی از فروشگاهها را در نزدیک ساختمان مقام ولایت ربوده بودند.
آقای قتالی همچنان گفت که این فرد سه روز زیر شکنجهی آدمربایان قرار داشته و امروز از سوی نیروهای امنیتی ملی در مسیر شاهراه هرات – اسلامقلعه نجات داده شده است.
به گفتهی او، آدمربایان قصد انتقال این فرد را به ولسوالی کهسان داشتند که موفق به این کار نشده، اما از ساحه فرار کردهاند.
والی هرات گفت که فرد ربودهشده از سوی آدمربایان مورد خشونت قرار گرفته و به همین خاطر تحت مراقبتهای صحی قرار دارد و وی را به خانوادهاش تحویل دادهاند.
در پیوند به این مورد آدمربایی کسی بازداشت نشده است، اما قتالی گفت که تلاش برای بازداشت عاملان این آدمربایی جریان دارد.
در دوم ثور نیز یک دختر ۱۰ ساله از نزد آدمربایان در هرات رها شده بود که در پیوند به آن سه نفر بازداشت شدند.
آدمربایی از جدیترین چالشها در ولایت هرات شمرده میشود. بارها باشندگان هرات در واکنش به آدمربایی دست به اعتراض زدهاند.
