نیروهای ارتش در غرب کشور میگویند که یک قرارگاه را در روستای «کاریز الیاس» ولسوالی گلران هرات تخلیه کردهاند.
قول اردوی ۲۰۷ ظفر امروز (پنجشنبه، ۹ ثور) با نشر خبرنامهای گفته است که این قرارگاه مربوط به لوای پنجم سرحدی این قول اردو بوده و نیروها و تجهیزات آن هماکنون به قرارگاه «کمانه» در ولسوالی کهسان منتقل شده است.
به نقل از خبرنامه، این قرارگاه لوای پنجم سرحدی پس از بررسی وزارت دفاع ملی و شورای نظامی هرات، تخلیه شده است.
در همین حال، قول اردوی ۲۰۷ ظفر افزوده است که از قرارگاه «کمانه» در راستای تأمین امنیت و حفظ جان باشندگان ولسوالیهای کهسان و گلران استفاده خواهد شد.
اما گروه طالبان ادعا کرده است که این قرارگاه در نتیجهی حملهی جنگجویانش سقوط کرده است. این گروه افزوده که مقدار زیادی از جنگافزارهای سبک و سنگین و موترهای زرهی نیروهای دولتی در روستای «کاریز الیاس» به دست جنگجویانش افتاده است.
در یک ویدیو که پس از حملهی طالبان بر این قرارگاه در شبکههای اجتماعی به نشر رسیده، نیز نشان میدهد که پرچم سفید رنگ طالبان بالای «کاریز الیاس» برافراشته شده است.
طی سال جاری دامنهی ناامنیها در ولسوالیهای مرزی کهسان و گلران در ولایت هرات افزایش یافته است. هفته جاری در انفجار ماین کنارجادهای، عبدالغنی نوری، ولسوال پیشین کهسان با یک مقام امنیتی در مسیر راه ولسوالی گلران کشته شد.
باشندگان گلران به روزنامه اطلاعات روز میگویند که گروه طالبان بخشهای زیادی از این ولسوالی را تحت کنترلشان دارند.
