مقامهای محلی در ولایت هرات تأیید میکنند که در تأسیسات گاز در منطقهی کمرکلاغ در شمال شهر هرات آتشسوزی رخ داده است. علت وقوع این آتشسوزی هنوز مشخص نشده است.
سید عبدالوحید قتالی، والی هرات گفت که آتشگرفتن تانکرهای گاز نگرانکننده است و نیاز به افزایش امکانات برای مهار آتش است.
آقای قتالی همچنان گفت که نیروهای آتشنشانی پایگاه قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور نیز در حال حرکت برای مهار آتشسوزی هستند.
او جزئیات بیشتر در مورد تلفات احتمالی و میزان خسارات این آتشسوزی ارائه نکرده است.
از زمان وقوع آتشسوزی تا کنون صدای پیهم انفجار در منطقهی کمرکلاغ به گوش میرسد.
این در حالی است که در ۲۵ ماه دلو سال گذشته نیز به اثر آتشسوزی در گمرک اسلامقلعه، میلیونها دالر امریکایی به مالکان موترهای باربری و تاجران زیان وارد شد.
