فرماندهی پولیس کابل میگوید که در نتیجهی انفجار ماین در مربوطات ناحیهی هفدهم شهر کابل، چهار نفر کشته شدهاند.
فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد حوالی ساعت ۷:۲۰ صبح امروز (پنجشنبه، ۲۸ حوت) در ساحهی «کوتل خیرخانه»، از مربوطات ناحیهی هفدهم شهر کابل رخ داده است.
آقای فرامرز توضیح داد که کشتهشدگان شامل سه مرد و یک خانم میشوند.
همچنان به گفتهی او، در این انفجار نُه نفر دیگر نیز زخمی شدهاند.
او تأکید کرد که این رویداد ناشی از انفجار ماین بوده و یک عراده واسطهی نوع «کاستر» حامل کارمندان نهادهای مختلف دولتی را هدف قرار داده است.
از سویی هم، نصرالله نصرت ناصری، سخنگوی وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات و ساینس در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد که دستکم ۱۵ کارمند این وزارت در این انفجار کشته و یا زخمی شدهاند.
آقای ناصری افزود که سرنشینان این موتر از کارمندان نهادهای مختلف دولتی بودهاند. به گفتهی او، آنان این موتر را بهگونهی مشترک به کرایه گرفته بودند.
تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
سه روز پیش نیز یک موتر نوع «کاستر» حامل کارمندان وزارتهای تکنالوژی معلومات، مخابرات و ساینس، معارف و اطلاعات و فرهنگ در ساحهی «دهن باغ» ناحیهی دوم شهر کابل هدف انفجار ماین قرار گرفت.
در این انفجار، چهار نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.
همچنان یک روز قبل از این انفجار در دهن باغ، دو عراده موتر نوع تونس در ساحهی پل سوخته ناحیهی ششم و ساحهی سرکاریز ناحیهی سوم هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفت.
در این دو انفجار دستکم پنج نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.
در چند ماه گذشته شهر کابل شاهد انفجارهای مرگباری بوده است. مسئولیت بیشتر این انفجارها را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما دولت افغانستان همواره گروه طالبان را مسئول این رویدادها خوانده است.
