نمایندگان مردم میدانوردک در مجلس نمایندگان و شورای ولایتی میگویند که پاسگاه امنیتی «آسیه خاکباد» در ولسوالی جلریز میدانوردک در پی حملهی جنگجویان گروه طالبان سقوط کرده است.
احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدانوردک امروز (دوشنبه، ۴ حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که پاسگاه «آسیه خاکباد» از چند مدت به این طرف زیر تهدیدهای شدید طالبان قرار داشت.
آقای جعفری همچنان گفت که پاسگاه امنیتی «آسیه خاکباد» با کمبود امکانات و تجهیزات جنگی مواجه بوده و اکمال آن از طریق زمین وجود نداشته است.
او همچنان گفت که از فرماندهی پولیس میدانوردک خواستار اکمال این پاسگاه از طریق هوا شده بودند، اما در نتیجهی بیتوجهی نهادهای امنیتی، شب گذشته پاسگاه سقوط کرده است.
به گفتهی او، یک نیروی امنیتی در درگیری با جنگجویان گروه طالبان کشته و دو نیروی امنیتی دیگر زخمی شدهاند.
مهدی راسخ، نمایندهی میدانوردک در مجلس نمایندگان نیز در صفحهی رسمی فیسبوک خود نوشته است که نبود امکانات و نیرو باعث سقوط این پاسگاه شده است. آقای راسخ همچنان نوشته است که قبلا از سقوط این پاسگاه به مسئولان ارشد امنیتی هشدار داده بودند.
غلامحسین ناصری، عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز در نشست عمومی امروز این مجلس گفت در صورتی که برای امنسازی منطقهی سرچشمه که پاسگاه «آسیه خاکباد» در آنجا مستقر بود، از سوی حکومت اقدام نشود، باعث فاجعهی کلان خواهد شد.
اطلاعات روز موفق به اخذ دیدگاه منابع امنیتی در ولایتمیدانوردک دربارهی سقوط این پاسگاه امنیتی نشده است.
میدانوردک جنوبغرب کابل موقعیت دارد. در بخشهایی از این ولایت ناامن از جمله ولسوالی جلریز این ولایت، جنگجویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.
