سرمربي چلسي اعلام کرد، کارهايي که پيشتر براي اين تيم انجام دادم از تاريخ اين باشگاه قابل پاک شدن نيست. ژوزه مورينيو در پايان فصل گذشته از ریال مادريد اسپانيا جدا شد و با امضاي قراردادي براي بار دوم هدايت باشگاه چلسي انگليس را به دست گرفت.
آقاي خاص دومين دوران حضور خود در استمفورد بريج را به صورت رسمي از روز يکشنبه و با نشستن روي نيمکت آبيها مقابلهال سيتي آغاز خواهد کرد. نخستين حضور مورينيو در چلسي در سال 2004 و زماني بود که به همراه پورتو پرتگال قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شده بود. او در مدت سه سال در چلسي موفق شد دو بار ليگ برتر انگليس، يک بار جام حذفي و دوبار هم جام اتحاديه را فتح کند.
مورينيو در حالي که چندهفته از آغاز ليگ گذشته بود، از چلسي اخراج شد و پس از چندماه استراحت، راهي اينترميلان و با اين تيم در سال 2010 موفق به فتح سه گآنهاي تاريخي شد تا اين تيم را به مقصد ریال مادريد ترک کند.
مورينيو در اين مورد گفت: دوران مربيگري من پربار است. جامهاي زيادي را با تيمهاي مختلف به دست آوردهام. در هرتورنمنتي که خواستم، قهرمان شدم، ولي فشاري را که ساير مربيان موفق دارند را حس نميکنم. تنها فشاري که حس ميکنم اين است که براي به دست آوردن جام براي باشگاهم بجنگم. حضور در چلسي برايم اهميت فراواني نسبت به حضور در هرباشگاه ديگري دارد. نه به خاطر اين که چه کارهايي در اين تيم انجام دادهام و نه به خاطر فشارهايي که براي موفقيت دوباره در اين تيم روي من قرار دارد بلکه فقط به خاطر اين است که ميخواهم چلسي همواره موفق باشد. آنها در طول پنج فصل گذشته 10 بار مربي عوض کردهاند. اکنون من اينجا حضور دارم و ميخواهم کاري را انجام دهم که در طول پنج فصل انجام نشده است. ميخواهم به چلسي کمک کنم باز هم قهرمان شود. اين تنها فشاري است که حس ميکنم.
مورينيو در ادامه اعلام کرد به هيچوجه از اين نميترسد که با حضور دوبارهاش نتواند کارهايي که پيشتر در اين باشگاه انجام داده را زير سوال ببرد. «کاري که انجام دادهايد مربوط به گذشته است. نميتوانيد آنها را پاک کنيد. هيچکس نميتواند گذشته من در باشگاه چلسي را پاک کند. آنها نميتوانند کارهايي که براي اين باشگاه انجام دادهام فراموش کنند. آنها نميتوانند فراموش کنند که من هرچه داشتم را براي اين باشگاه دادم».
