در پی افزایش ناامنیها در سطح کشور، مجلس نمایندگان امرالله صالح، معاون نخست ریاستجمهوری، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع، مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله و احمدضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی را فرا میخواند.
بلقیس روشن، از اعضای مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که تصمیم فراخواندن این مسئولان ارشد حکومتی در نشست عمومی امروز (چهارشنبه، ۱۴ عقرب) این مجلس گرفته شده است.
خانم روشن افزود که معاون نخست ریاستجمهوری، مشاور امنیت ملی و سرپرستان وزارت دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی در نشست آیندهی این مجلس به دلیل افزایش ناامنیها فرا خوانده میشوند. این نشست قرار است روز شنبهی هفتهی آینده (۱۷ عقرب) برگزار شود.
او تأکید کرد که آقای صالح در این نشست به عنوان معاون اول ریاستجمهوری و مسئول امنیت ولایت کابل فرا خوانده خواهد شد.
این درحالی است که اخیرا خشونت و ناامنیها در سطح کشور به صورت نگرانکننده افزایش یافته است. در آخرین مورد، دو روز پیش دانشگاه کابل مورد یک حملهی خونین قرار گرفت. در این حمله براساس معلومات وزارتهای امور داخله و صحت عامه، ۲۲ نفر کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.
اما معاون ریاستجمهوری کشور روز گذشته گفته بود که در این حمله، ۱۹ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شدهاند.
مسئولیت حمله بر دانشگاه کابل را گروه داعش به عهده گرفت. اما مسئولان ارشد دولتی گروه طالبان را مسئول این حمله میدانند. این گروه هرگونه دستداشتن در آن را رد کرده است.
