منابع محلی در ولایت زابل میگویند که در یک انفجار ماین کنارجادهای در مربوطات ولسوالی شینکی این ولایت، دو غیرنظامی کشته شدهاند.
گلاسلام سیال، سخنگوی والی زابل به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد بعد از ظهر روز گذشته (سهشنبه، ۱۳ عقرب) در منطقهی «غوندی» ولسوالی شینکی رخ داده است.
به گفتهی آقای سیال، در این رویداد یک غیرنظامی دیگر زخمی شده است. فرد زخمی برای درمان به شفاخانه شهر قلات، مرکز زابل منتقل شده است.
سخنگوی والی زابل افزود که کشته و زخمیان این رویداد نوجوانان اند.
فرد یا گروهی تاکنون مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است، اما آقای سیال گفت که این ماین از سوی جنگجویان گروه طالبان جاسازی شده بود.
ولایت ناامن زابل در جنوب کشور موقعیت دارد. در بخشهایی از این ولایت جنگجویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.
