وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور میگوید که حاصلات سیب ولایت پکتیا در سال جاری ۱۴ درصد افزایش یافته است.
در خبرنامهای که امروز (شنبه، ۱۰ عقرب) از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به نشر رسیده، آمده است که امسال ۳۸ هزار و ۶۳۹ متریک تُن سیب در این ولایت تولید شده است.
به نقل از خبرنامه، در سال گذشته در این ولایت ۳۳ هزار و ۸۵۲ متریک تُن سیب تولید شده بود که در نسبت به سال جاری ۱۴ درصد کاهش را نشان میدهد.
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دلیل این مقدار افزایش حاصلات سیب در پکتیا را وقایه از آفات و امراض نباتی، راهاندازی برنامههای آموزشدهی به دهقانان و همکاریهای ریاست زراعت، آبیاری و مالداری این ولایت با دهقانان خوانده است.
این وزارت افزوده است که بیشترین باغهای سیب در شهر گردیز، مرکز و ولسوالیهای احمدابا، زرمت، سیدکرم و روحانیبابای این ولایت وجود دارد.
