مسئولان امنیتی در ولایت خوست میگویند که حملهی گروهی مهاجمان بر فرماندهی قطعهی ویژهی پولیس در شهر خوست پس از حدود نُه ساعت با از پا درآمدن تمامی مهاجمان پایان یافته است.
داود ترهخیل، فرمانده پولیس خوست به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله حوالی ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز (سهشنبه، ۶ عقرب) بر فرماندهی قطعهی ویژهی پولیس رخ داده است.
آقای ترهخیل افزود که حملهکنندگان در ابتدا یک موتر بمبگذاریشده را در نزدیکی مقر فرماندهی قطعهی ویژهی پولیس انفجار داده و سپس تعدادی از مهاجمان وارد ساختمان این قطعه شدهاند.
به گفتهی او، مهاجمان دو موتر بمبگذاریشدهی دیگر را نیز در جریان درگیری با نیروهای امنیتی انفجار دادهاند.
فرمانده پولیس خوست گفت که مهاجمان ده نفر بودهاند که سه نفرشان در نیتجهی انفجار موترهای بمبگذاریشده کشته شدهاند. متباقی آنان نیز در جریان درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدهاند.
او تأکید کرد که در این حمله، دستکم پنج نیروی امنیتی کشته و ۲۵ نیروی دیگر امنیتی زخمی شدهاند.
در همین حال، محمدصدیق پتمن، والی خوست گفته است که در حمله بر مقر فرماندهی قطعهی ویژهی پولیس در شهر خوست، ۱۱ غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدهاند. او افزوده است که در جریان این حمله تعدادی از تأسیسات عامه نیز تخریب شده است.
از سویی هم، یک داکتر شفاخانهی غیرنظامی خوست که نخواست نامش در خبر ذکر شود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که از این رویداد ۴۷ کشته و زخمی به این شفاخانه منتقل شدهاند. از این میان، ۲۹ نفر آنان نیروهای امنیتی و متباقی غیرنظامیان اند.
هنوز مسئولیت این رویداد را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.
حوالی ساعت ۶:۰۰ شام روز گذشته نیز انفجاری در نزدیکی شفاخانه داکتران بدون مرز در شهر خوست رخ داد که در نتیجهی آن هشت غیرنظامی زخمی شدند. این انفجار ناشی از یک عراده موترسایکل بمبگذاریشده بود.
ولایت خوست در جنوبشرق کشور یکی از ولایات ناامن است. در این ولایت که با پاکستان نیز مرز مشترک دارد، جنگجویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.
