سكوت اشرف غنى در قبال نتايج انتخابات بعد از چند هفته ثابت مىسازد كه او شايستگى رهبرى يك كشور بحرانزده را ندارد. در هيچجاى دنيا كانديدای رقيب چند هفته از صحنهی سياست و انظار عمومى در وقت بحران غيب نمىشود. اگر اشرف غنى زنده است و وفات نكرده، در شرايط حساس فعلى بايد به صحنه بيايد و اعلان موضع كند. اعلان موضع در حد و سطح انجینير عباس نويان و عبدالعلى محمدى، بيانگر نهايت شرمندگى اشرف غنى است و يك بىاحترامى و دهنكجى روشن به مردم افغانستان نيز مىباشد.
حالا كه قصهی امرخيل و گوسفندان چاق برگشته از كوه او، آوازهی كوه و برزن كشور شده است، اشرف غنى بايد بيايد نسبتش را با اين گوسفندان از زبان خود بيان كند. آيا همچنان چشم به گوشت اين گوسفندان پروار شده است يا اينكه حرام نمىخورد؟
