مولوی صاحب گفته که عید نوروز حرام است، چون این عید دستپخت مجوسان و کافران است. راست میگوید. نشنیدهاید که میگویند:
روز محشر که جانگداز بود
اولین پرسش از نماز بود
اگر در روز محشر دوسیهیتان را باز کنند و در اولین پرسش از شما سوال کنند که در فلان روز چرا نماز نخواندهاید، چه جواب میدهید؟ میگویید روز نوروز بود و من رفته بودم که با مجوسان و کافران قیرتنگ قیرتنگ کنم؟
حتما میپرسید که چرا نماز اینقدر مهم است که حتا در روز جانگداز محشر، در روزی که آفتاب در حد یک نیزه پایین میآید و کسی حوصلهی سوال و جواب را ندارد، اولین پرسش برادران ِ برگزارکنندهی محشر دربارهی نماز است؟ پاسخ این سوال در این سخن مبارکه است: ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر. نماز انسان را از ارتکاب فحشا و منکرات باز میدارد.
و حالا یک خبر:
در تخار یک مولوی بر دختر سیزده ساله تجاوز کرد.
ببخشید، از اتاق فرمان میگفتند که این خبر داغ است و آن را در حد یک جمله به خوانندهگان اخبار ِ هذا ابلاغ کنیم. حالا برگردیم به بحث اصلی. بلی، میگفتیم که نماز انسان را از ارتکاب فحشا و منکرات باز میدارد. یکی از منکرات غیرقابل بخشش همان قیرتنگ قیرتنگ با مجوسان و کافران است، اخصا در روز نوروز.
البته درست است که ازدواج هم از همان عهد مجوسیت و الحاد مانده (چون از مشرف شدن ما به دین مولوی صاحب فقط چند قرن میگذرد). به همین خاطر علما سر این مساله با جدیت کار میکنند که آیا ازدواج، بهعنوان میراثی از عهد مجوسان، باید حرام و ممنوع اعلام گردد یا نه. علتاش هم این است که در نوروز، که حرام خفیف است، فقط قیرتنگ قیرتنگ صورت میپذیرد. اما در ازدواج چه بیناموسیها که نیست.
و حالا یک خبر: در غزنی یک مولوی شصتوهشت ساله برای چهارمین بار ازدواج کرد. گفته میشود همسر چهارم او یک دختر یازده ساله است.
معذرت میخواهم. دوستان اتاق فرمان نمیگذارند بحث خود را ادامه بدهیم. هر لحظه خبر میآورند. خلاصهی بحث ما این شد که اگر در روز محشر اولین پرسش از نماز هست، دلیلی دارد. دلیلاش این است که نماز انسان را از فحشا و منکر دور میکند. خوب، ممکن است از ازدواج با دختر یازده ساله یا از تجاوز بر او دور نکند. تنها فحشا و منکر قید شدهاند. ازدواج که منکر نیست. تجاوز که با فحشا فرق دارد.
و اکنون به خبر داغی که همین حالا به دست ما رسیده توجه فرمایید:
یک مولوی در قندهار…
در حواشی فحشاء و منکر
با دیگران به اشتراک بگذارید
3 دیدگاه
3 دیدگاه

خداوند یا عقلت بدهد با مرگ که دومی برایت بهتر است زیرا نوروز جشن طبیعت است که هرانسانی را بوجد می اورد و معصیت در هرزمان و هرمناسبتی مکافات دارد مگر ایام عید که افراد از نقاط دور بدیدن هم میروند و دوستی ها را تازه میکنند چه ایرادی دارد خاک برسرت
همو گپای داغی که به شما میرسه البد د دم رخ رسانه ها اتفاقی برابر موشه اگنه اموقص کلویه که!
هربارکه برگی ازنوشته های طنز شما را می خوانم شمارا برای این شیوه طنزنوشتن تحسین میکنم بی شک روش جدیدوموثر است.
بلی دین مولوی ودین شیخ اصلا برای خودش وخانواده اش نیست بلکه فقط برای دیگران است تا دیگران ازحدومرزحریم دین تجاوزنکند.
امر به معروف ونهی از منکر ازفروع دین است که انها راامر ونهی کنند. امرونهی برخود که معنی ندارد فقط بر دیگران قابل تصوراست.