ملا نذیر حنفی، نماینده پارلمان، شهروندان افغانستان (هندی تبارها) را بیگانه می خواند و حکومت، جامعه مدنی و نهادهای بین المللی هیچ واکنش نشان نمی دهد… محترم نذیر حنفی، شهروند بودن یک کشور و تابعیت داشتن یک کشور به قومیت، زبان، مذهب و… ارتباط ندارد؛ تابعیت یک امر سیاسی است؛ هرکسی که با هر قوم، مذهب و… تابعیت یک کشور را داشت، شهروند همان کشور است و از همه امتیازهای شهروندی می تواند برخوردار باشد.
کوچی ها که حق دارند چند کرسی فرمایشی در پارلمان افغانستان داشته باشند؛ افغانستانی های سیک و هندی تبار کشور نیز حق دارند که این امتیاز را داشته باشند؛ آنها شهروندان افغانستان استند، شهروندانی که از من، تو و کوچی کرده خیلی بی آزار بوده اند و به کسی و به کشور آسیب شان نرسانده است.
