غمانگیز است که هر باری چیزی روی موضوعات زنان مینویسم، یک یا دو نفر پیدا میشود که بگویند، «نامسلمان استی. فرهنگ غربیها را ترویج میکنی…» گاهی اوقات چیزی نمیگویم؛ اما گاهی دلم درد میگیرد از اینکه ما اینقدر چشمبسته قضاوت میکنیم. وقتی میگویم، «روی سرکها به بدن ما دست نزنید، مردانِ مسلمان.» میگویند: «نامسلمان استی.» مردم، به من یکی بگوید که کجای این حرف ضداسلام است. مگر اسلام به شما میگوید که به بدن زنان ناشناس دست بزنید که حرف من غیراسلامی باشد؟ یا که وقتی مینویسم: «75 درصد دختران افغان قبل از 16 سالگی به زور به ازدواج داده میشوند و از درس و تعلیم باز میمانند.» بعضیها میگویند: «گپهای غربی میزنی.» مگر فرهنگ شرقی ضدتعلیم و تربیه است؟ مگر اولین کتابخانهی بزرگ دنیا در یک منطقهی شرقی نبود؟ مگر یک دین شرقی، اسلام، نمیگوید، «آموزش دیدن برای مرد و زن فرض است؟» من میخواهم بدانم کسانی که این چنین زود قضاوت میکنند و برچسپ میزنند، آیا آگاه هستند که این کارشان تنها حملهی شخصی به زنان نیست، بلکه به اسلام و فرهنگِ شرقی برچسپ ضدتعلیم و تربیه، ضداحترام به زنان، ضدبرابری زن و مرد را میزنند؟ و اگر چیزهایی در فرهنگ شرقی استند که ضدزن اند، آیا وقتش نرسیده که بالاخره ما هم خود را تکان بدهیم و شروع کنیم به تغییر دادن آن جنبههای فرهنگ شرقی؟ مگر این ما نیستیم که فرهنگ را بهوجود میآوریم، با تمرین آن، روزانه آن را تقویه میکنیم و آن را به کودکان ما آموزش میدهیم؟ پس چرا نمیتوانیم جنبههای بد فرهنگ خود را تغییر بدهیم یا حداقل همین قدر غیرت داشته باشیم که بگوییم، بس است دیگر نباید زنان را فروخت، دیگر نباید زن را زد، زندانی کرد، جنس ساخت، از تعلیم بازداشت، توهین و آزار و اذیت کرد؟ مگر همهی این چیزها ضداسلامی نیستند!؟
هر باری که یک زن یا یک مرد جرأت کند چیزی برای دفاع از زنان بگوید، به او تهمت نامسلمان بودن میزنند؛ چون راه دیگری برای مدافعه از کارهای سرچپه و عقبماندهی خود ندارند. در جامعهای مثل افغانستان که اکثریت به ریاکاری دعوای مسلمان بودن دارند و در پس پرده هر جنایتی از دستشان بیاید، میکنند، این نوع برچسپ زدن یکی از مؤثرترین راههای جلوگیری از مبارزهی زنان و مردان ترقیخواه است. بنابراین، باید قوی بود، باید استدلال کرد و استدلال کردن را آموخت و باید بهخاطر داشت که وقتی کسی به این سادگی و با اینقدر عصبانیت به شما برچسپ میزند، دلیلش این است که ترسیده است؛ چون میداند باورهایش سست اند و میداند که نمیتواند شما را مثل همیشه، زیر نام دین و قوم و فرهنگ افغانی، به انحصار بکشد و اسلحهای برای زنستیزی و بیعدالتی بسازد.
باید قوی باشیم. باید قوی بمانیم.

印度小叶紫檀手串
I think this is onee of thee such a lot significant information for
me. And i am glad reading your article. But wanna statement on some common issues, The web site taste
is wonderful, the articles is truly great : D. Excellent activity, cheers
Generally, if there is a specific high placed website on your web site, you
could link from that website to a lesser ranked website to improve the lesser ranked web page’s rank.
Generally, it is also great technique to see to it
that every website on your internet site has a link to it
from elsewhere on the internet site.