اطلاعات روز: نمایندگان تیمهای انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله گفتهاند، در صورتی پیروزی در انتخابات، رهبر تیمشان در نشست ویلز در بریتانیا اشتراک خواهند کرد. این درحالی است که هفتهی گذشته ایمل فیضی، سخنگوی ریاست جمهوری کشور گفته بود، حامد کرزی در نشست ویلز شرکت نخواهد کرد.
محمد ناطقی، عضو تیم اصلاحات و همگرایی گفته، در صورتی پیروزی تیمشان در انتخابات، رهبر این تیم، در نشست ویلز در چوکات توافقات قبلی افغانستان با جامعه جهانی، موارد اساسی کشور را با نمایندگان سران ناتو در بریتانیا مطرح میکند. اما او میگوید، اگر نتیجهی انتخابات به زودی روشن نشود، ممکن زمان برگزاری نشست ویلز نیز تغییر کند.
در همین حال، محمدصدیق پتمن، عضو تیم تحول و تداوم به رادیو آزادی گفته، اشرفغنی احمدزی، در مورد اجندای نشست ویلز آگاهی کامل دارد و در صورتی پیروزی تیم تحویل و تداوم در انتخابات؛ اشرف غنی در نشست یاد شده شرکت خواهد کرد. قرار است، نشست سران ناتو به تاریخ چهارم و پنجم ماه سپتامبر در ویلز بریتانیا برگزار شود.
در این نشست سران ناتو روی ادامهی کمکهای جامعه جهانی به افغانستان و مأموریت جدید نیروهای خارجی در کشور با هم بحث میکند. اما تا کنون به طور دقیق مشخص نیست، چی کسی از افغانستان در نشست ویلز نمایندگی میکند. بحران انتخابات هنوز حل نشده و روشن نیست برنده و بازندهی انتخابات چه کسی است.
با این حال، سراجالحق، معاون سخنگوی وزارت امور خارجهی کشور به رسانهها گفته است، حامد کرزی در نشست ویلز شرکت نمیکند. او گفته، در صورتی که نتایج انتخابات تا پیش از ماه سپتامبر مشخص نشود، به احتمال زیاد یک مقام عالی رتبهی حکومت کنونی در نشست ویلز بریتانیا شرکت خواهد کرد.
