اطلاعات روز: پس از افزایش حملات پاکستان بر برخی مناطق شرقی کشور، کاسهی صبر مقامهای حکومتی لبریز شد و به پاکستان هشدار داد که منتظر پاسخ به مثل باشد. جنرال ظاهرعظیمی، سخنگوی وزارت دفاع کشور دیروز در کابل به رسانههای داخلی گفت؛ ارتش برای دفع موشک و راکت پراکنی نظامیان پاکستان در حالت آماده باش قرار دارد.
او افزود، در روزهای آینده مقامهای وزارتهای دفاع و داخلهی کشور روی چگونگی اجرای دستور شورای وزیران مبنی بر پاسخ دهی به حملات نظامیان پاکستان گفتوگو میکنند. عظیمی گفت که از تمام ظرفیتها و قابلیتهای موجود در ارتش برای اجرای امر و تطبیق شورای وزیران استفاه میشود.
مشاور امنیت ملی کشور به روز دوشنبه هفتهی جاری در نشست شورای وزیران از افزایش حملات و ورود نظامیان پاکستان به داخل ولسوالیهای سرحدی کشور خبر داد و افزود، نیروهای نظامی پاکستانی یکشنبه شب به ولسوالی ناری ولایت کنر هجوم آورده بودند و با برخورد شدید نیروهای مسلح دولت و اهالی محل مواجه شدند.
پس ازآن، شورای وزیران به وزارتهای دفاع ملی و امور داخله دستور داد که در حراست از حریم کشور به حملات راکتی و پیاده نظامیان پاکستان پاسخ به موقع دهند. وزارت امور داخلهی کشور نیز از آمادگیها در این مورد سخن گفته و خاطر نشان کرده که، تمامی گزینهها را برای دفع حملات نظامیان پاکستانی روی دست گرفتهاند.
نجیبالله دانش، معاون سخنگوی این وزارت دیروز در کابل گفت، اگر پاکستان پس از این بر برخی مناطق شرقی کشور حملات موشکی و راکتی انجام دهند، با پاسخ دندان شکن نیروهای امنیتی کشور روبرو میشود.
حملات ملیشههای پاکستان از چندسال به این سو ادامه داشته؛ اما اخیراً در آستانهی خروج نیروهای خارجی و جنجالهای انتخاباتی افزایش یافته است. در هفتههای گذشته مقامهای حکومتی و اعضای شورای ملی کشور بارها از پاکستان خواستند که حملاتش را متوقف کند، ولی چنین خواستها برآورده نشد.
